Метою викладання дисципліни “Вступ до фаху” є формування знань щодо вимог стосовно підготовки фахівця у відповідності з побудовою європейського простору вищої освіти і наукових досліджень, формування первинних знань з основ екології та неоекології, наукових досліджень та уявлень про майбутнє місце роботи.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Вступ до фаху” є

1. Ознайомлення із системою підготовки фахівців у ВНЗ в конкретному випадку на прикладі Національного транспортного університету, зі складом фахівців, які забезпечують підготовку фахівця; підготовкою фахівців на міжнародному рівні.

2. Ознайомлення з навчальними планами спеціальності з метоюцілісного подання про формування знань, раціонального планування своєї підготовки; переконатися в тісному зв'язку всіх дисциплін, їхньому значенні для формування професійної майстерності.

3. Формування початкових знань по екології. Засвоїти ключові поняття по екології, простежити становлення поняття екології і його подальше трансформування. Зрозуміти причини багатозначності визначень того або іншого поняття, уміти пояснювати істотну різницю між визначеннями окремих понять, знати історію розвитку своєї спеціальності, перші наукові праці й навчальні допомоги, бути знайомим з по міжнародним досвідом підготовки фахівців. Опанувати початковими здатностями приймати самостійне рішення.

4. Ознайомлення з моделлю фахівця й шляхами послідовного придбання знань, кваліфікаційними вимогами до фахівця екологічної спеціальності, усвідомлення ролі й значення тестового контролю й рейтингової оцінки знань, як найбільш оптимальної форми забезпечення одержання знань.

5. Вивчення організації й структури державної служби - Міністерства екології й природних ресурсів України, а також існуючих служб в інших країнах миру.

6. Засвоєння елементів наукових досліджень, які б дозволили на високому кваліфікаційному рівні використати їх для формування своєї професійної діяльності.

7. Подання про забезпеченість професійної підготовки навчальною й науковою літературою як в Україні, так і за її межами, з метою плідної самостійної роботи з формування знань відповідно до кваліфікаційних вимог до фахівця з екологічної спеціальності.