У житті сучасного суспільства інженерна діяльність відіграє дедалі зростаючу роль. Проблеми практичного використання наукових знань, підвищення ефективності наукових досліджень і розробок висувають сьогодні інженерну діяльність на передній край всієї економіки та сучасної культури.
Але слід зазначити, що розвиток інженерів високого професійногорівня передбачає усвідомлення можливостей, меж і, по своїй суті, спеціальності, не тільки у вузькому сенсі цього слова, а й в сенсі усвідомлення інженерної діяльності взагалі, її цілей і завдань, а також змін її орієнтацій в культурі ХХІ століття. Суспільство з розвиненою ринковою економікою вимагає від інженера більшої орієнтації на питання маркетингу і збуту, обліку соціально-економічних чинників і психології споживача, а не тільки технічних і конструктивних параметрів майбутнього виробу.
Тому, оцінка технічного рівня виробів є невід’ємною частиною техніко-економічного аналізу інженерних рішень і проводиться на всіх стадіях життєвого циклу виробів. Однак, найбільш важливе значення ця оцінка має при обґрунтуванні доцільності того чи іншого рішення і виборі його найкращого варіанту.
Економічне обґрунтування інженерних рішень - навчальна дисципліна, що має комплексний характер, головна мета - формування комплексно-системних знань, умінь і навичок для розробки проектів, програм дій, які спрямовані на усунення суперечностей в технічних і організаційних системах, і які сприяють створенню нових і вдосконаленню існуючих техніки, технології та організації виробництва з максимальною ефективністю.
Дисципліна “Економічне оцінювання інженерних рішень” покликана зіграти ключову роль у реалізації творчого потенціалу інженерних кадрів, а також у перебудові і підвищенні ефективності їх роботи.
Курс має на меті, з одного боку, забезпечити більш інтенсивне використання лекційного часу та візуальне супроводження лекцій, з іншого – надати допомогу та систематизувати самостійну роботу студентів з вивчення навчального матеріалу. Матеріал, поданий в ньому, рекомендується також використовувати при підготовці до поточного та підсумкового контролю знань з цієї дисципліни.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: надання студентам ґрунтовних знань з дисципліни «Економічне оцінювання інженерних рішень» шляхом отримання практичних навичок та глибокого вивчення теорії і практики прийняття інженерних рішень у будівництві, дорожньому господарстві шляхом застосування методик техніко-економічного обґрунтування, виходячи з принципу найбільш ефективного використання.
Завдання – ознайомити студентів з:
˗ методичними основами техніко-економічного аналізу інженерних рішень;
˗ навичками та знаннями для визначення порівняльної ефективності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Знати:
˗ класифікацію інженерних рішень,
˗ особливості підготовки та прийняття інженерних рішень,
˗ завдання та методи техніко-економічного аналізу інженерних рішень,
˗ показники ефективності, їх взаємозв’язок ,
˗ методи розрахунку витрат при техніко-економічному аналізі,
˗ визначення основних засобів та оборотних активів,
˗ методику визначення економічної ефективності інженерних рішень.
Вміти :
˗ формувати завдання на різних етапах прийняття інженерних рішень,
˗ визначати особливості прийняття рішень в залежності від поставленої мети,
˗ встановити взаємозв’язок всіх стадій інженерних рішень на основі вихідних даних,
˗ користуватися методами техніко-економічного аналізу в процесі порівняння різних варіантів інженерних рішень.
- Учитель: Загорняк Олег Васильович
Вивчення дисципліни "Геодезія" передбачає опанування знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо засвоєння змісту, основних положень теорії систем відліку місцеположення і часу, принципи вимірювання відстаней, кутів, перевищень на місцевості для складання планів і карт.
Ргозглядаються питання створення та розвитку геодезичних мереж; склад та методи виконання геодезичних вишукувань; трасування у різних умовах, при різних формах рельєфу.

- Учитель: Ляшенко Дмитро Олексійович
- Учитель: Анна Ярославівна Хом'як