Дисципліна відноситься до вибіркових блоків освітньо-професійної програми.

Після успішного закінчення курсу студенти набувають таких знань, вмінь та навичок:

Знання:

види та призначення міських інженерних мереж;

схеми і устаткування сучасних міських інженерних мереж;

конструкції та способи прокладання інженерних мереж та споруд водопостачання, водовідведення, в населених пунктах;

правила розташування міських інженерних мереж та споруд на них;

правила технічної експлуатації інженерних мереж;

способи підвищення рівня безпеки експлуатації різноманітних видів інженерних мереж;

Вміння:

розраховувати параметри інженерних мереж;

проектувати інженерні мережі та споруди;

влаштовувати на території міста інженерні споруди та обладнання;

Навички:

вирішувати практичні задачі в області проектування, будівництва та експлуатації міських інженерних мереж;

володіння термінологією та принципами прийняття проектно-технічних рішень;

користування нормативно-технічною та проектною документацією.

Процес вивчення дисципліни «Міські інженерні мережі» направлений на формування наступних компетентностей:

КС10 Здатність до розробки та оцінки технічних рішень інженерних мереж. КС11 Знання сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва. КС13 Володіння технологічними процесами при зведенні, опорядженні та експлуатації інженерних систем та мереж. КС16 Розуміння вимог до надійності та засобів забезпечення надійності будівельних конструкцій, будівель, споруд та інженерних мереж. ПР13 Розробляти та оцінювати технічні рішення інженерних мереж. ПР16 Проектувати технологічні процеси зведення і опорядження будівель (споруд) та монтажу інженерних систем і мереж. ПР19 Забезпечувати надійну та безпечну експлуатацію будівельних конструкцій будівель, споруд та інженерних мереж. ПРС503 Знання основних нормативно-технічних документів стосовно проектування, будівництва та експлуатації, реконструкції, капітального ремонту та термомодернізації інженерних систем, інженерних мереж населених пунктів; а також національних планів дій, програм тощо у частині реформування житлового-комунального господарства, енергоефективності, використання поновлюваних та нетрадиційних джерел енергії, організації ефективної системи обліку енергоносіїв, тощо. ПРС504 Демонструвати знання та уміння стосовно збору вихідних даних, проектування, будівництва та експлуатації інженерних мереж населених пунктів, систем будівель і споруд різного призначення в частині ТГПВіК, підвищення їх енергоефективності та зменшенні негативного випливу на довкілля; технічно та економічно обумовлювати прийняті рішення. КСП601, КСП602 Здатність проектувати мережі водопостачання (ВП) і водовідведення (ВВ) населеного пункту та споруди на них. ПРС607 Вміння складати плани поточного та капітального ремонтів споруд систем водопостачання та водовідведення населених пунктів, промивок мереж і заходи щодо забезпечення їх виконання.

Програма вивчення вибіркової дисципліни «Будівельні конструкції» для студентів денної форми навчання для освітньої програми «Гідротехнічні споруди в транспортному будівництві» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 194 «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології» галузі знань 19 «Архітектура та будівництво»

Програма вивчення вибіркової дисципліни «Проектування і будівництво гідротехнічних тунелів» для студентів денної форми навчання для освітньої програми «Гідротехнічні споруди в транспортному будівництві» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 194 «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології» галузі знань 19 «Архітектура та будівництво»

Мета навчальної дисципліни та заплановані результати навчання

Програма вивчення вибіркової дисципліни «Гідротехнічні споруди» для студентів денної форми навчання для освітньої програми «Гідротехнічні споруди в транспортному будівництві» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 194 «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології» галузі знань 19 «Архітектура та будівництво»

Мета викладання дисципліни «Гідротехнічні споруди» є:

— підвищити фахову підготовку студентів, дати знання з теоретичних і практичних питань призначення, класифікації, конструкції та розрахунків спеціальних гідротехнічних споруд.

Завдання:

—  глибоко оволодіти навчальним матеріалом, передбаченим робочою програмою;

— виробити міцні навички аналізу та провадження математичних розрахунків;

—  виробити навички систематичної роботи з навчальною та науковою літературою;

—  навчитися складати математичні моделі реальних процесів і явищ.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

— питання проектування, будівництва та експлуатації  гідротехнічних споруд;

— принципи технології та організації будівельних робіт, що впливають на вибір типу та конструкції гідротехнічних споруд;

— технічну і нормативну літературу;

— обчислювальну техніку і застосовувати її при проектуванні водогосподарських об’єктів;

—  технологію ремонтних робіт при відновленні споруд та систем.

Вміти:

— компетентно і відповідально вирішувати сукупність характерних комплексних професійних задач за відповідними видами їх діяльності;

— формувати і розв'язувати задачі, пов’язані з використанням водних ресурсів і проектуванням, будівництвом, експлуатацією і дослідженням гідротехнічних споруд;

— використовуючи результати вишукувальних робіт, обчислювальну техніку та діючі методики і нормативні документи виконувати гідравлічні, фільтраційні, статичні та інші інженерні розрахунки елементів гідровузлів;

— проектувати річкові споруди будь-якого призначення, виконуючи всі необхідні розрахунки, для обґрунтування і пошуку ефективних компоновочних і конструктивних рішень;

— оцінювати стан гідровузлів, які знаходяться в експлуатації з метою встановлення необхідності проведення поточних та капітальних ремонтів.

Предметом вивчення дисципліни є: конструкції гідротехнічних споруд, інженерні розрахунки гідротехнічних споруд та їх інженерне обладнання.

Компетентності, якими мають оволодіти студенти в процесі вивчення дисципліни «Гідротехнічні споруди»:

КЗ01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу нових ідей при діях в нестандартних ситуаціях, критичності та самокритичності при аналізі цих ідей.

КЗ02. Здатність планувати та реалізовувати плани, працюючи як автономно, так і в команді.

КЗ03. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності, здатність ефективно застосовувати знання для розв'язання практичних завдань.

Заплановані результати навчання:

ПР01. Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних та природничих наук у сфері професійної діяльності.

ПР02. Володіти соціально-гуманітарними, природничо-науковими та професійними знаннями, формулювати ідеї, концепції з метою застосування в діяльності академічного або фахового спрямування.

ПР03. Оцінити значення соціально-гуманітарних, природничо-наукових знань, застосовувати їх у пошуку рішень в професійній діяльності, аргументовано інтерпретувати їх результати.

ПР04. Демонструвати навички усного та письмового спілкування державною та іноземними мовами, використовуючи навики міжособистісної взаємодії, працюючи в міжнародному контексті з фахівцями та нефахівцями в галузі, з використанням сучасних засобів комунікації.

ПР05. Оволодіння робочими навичками ефективно працювати самостійно (курсове та дипломне проектування) або в групі (лабораторні роботи, включаючи навички лідерства при їх виконанні), вміння отримати бажаний результат в умовах обмеженого часу з акцентом на професійну сумлінність і виключення можливості плагіату.

ПР06. Продемонструвати вправність володіння принаймні однією іноземною мовою, включаючи спеціальну фахову термінологію.

ПР07. Демонструвати вміння працювати з приладами для проектування та створення об’єктів будівництва та інженерних мереж.

ПР08. Використовувати та розробляти технічну документацію, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.

ПР09. Продемонструвати вміння ефективно застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики.

ПР10. Створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з використанням інформаційних технологій.

ПР11. Знаходити рішення інженерно-технічних задач, пов’язаних з формуванням річкового стоку, визначати його параметри.

ПР12. Виконувати за відповідними методиками інженерні розрахунки та експериментальні дослідження руху водних потоків, оцінювати і аргументувати значимість їх результатів при проектуванні гідротехнічних та природоохоронних споруд.

ПР13. Описувати будову гідротехнічних, водогосподарських і природоохоронних споруд та пояснювати принцип застосування відповідних водних технологій

ПР14. Вміти проводити випробування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, знати технологічні процеси їх виготовлення, впроваджувати енергоощадні технології у будівництві.

ПР15. Оцінювати і враховувати кліматичні, інженерно-геологічні, гідрогеологічні, гідрологічні та екологічні особливості території будівництва при проектуванні та зведенні будівельних об'єктів.

ПР16. Визначати та оцінювати навантаження і напружено-деформований стан ґрунтових основ, несучих конструкцій споруд, у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.

ПР17. Вміти застосовувати знання та навички для розв'язання якісних і кількісних задач добування, підготовки та розподілу води, очищення та відведення стічних вод.

ПР18. Вміти самостійно приймати інженерні рішення щодо вибору конструкцій захисних і регуляційних споруд, систем захисту від шкідливої дії вод, гідротехнічних споруд, каналів, меліоративних систем та водогосподарських об’єктів багатоцільового призначення.

ПР19. Вміти застосовувати принципи і новітні методи розрахунку та проектування гідротехнічних споруд та їх елементів, систем захисту від шкідливої дії вод, меліоративних систем та водогосподарських об’єктів з використанням сучасних інформаційних технологій.

ПР20. Виконувати техніко-економічне обґрунтування конструкцій, технологічних процесів, водних технологій та здійснювати пошук оптимальних рішень створення будівельної продукції з урахуванням вимог міцності, якості, довговічності та екологічності.

ПР21. Організовувати та управляти технологічними процесами будівництва гідротехнічних, водогосподарських та природоохоронних об’єктів, їх експлуатації, ремонту й реконструкції з урахуванням вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності та захисту довкілля.

ПР22. Визначати склад і структуру виробничої бази, потребу у матеріально-технічних ресурсах для забезпечення будівництва водогосподарських та природоохоронних систем.

ПР23. Визначати техніко-економічні показники запроектованих і функціонуючих гідротехнічних, водогосподарських і природоохоронних об’єктів.

ПР24. Вибирати комплекс необхідних гуманітарних, природничо-наукових знань та професійної інформації для вирішення питань майбутньої фахової діяльності.

ПР25. На основі персоніфікованих знань брати участь у професійних тренінгах, дискусіях, обговореннях.

ПР26. На основі гуманітарних та професійних знань дотримуватися морально-етичних засад у професійній діяльності.

ПР27. Виявляти, узагальнювати та вирішувати проблеми, що виникають у процесі професійної діяльності, проявляти самостійність та формувати почуття відповідальності за виконувану роботу.

ПР28. Проявляти позитивну професійну, соціальну та емоційну поведінку і адаптувати її до системи загальнолюдських цінностей

ПР29. Оволодіння навичками працювати самостійно (кваліфікаційна робота), або в групі (лабораторні роботи, включаючи навички лідерства при їх виконанні), уміння отримати результат у рамках обмеженого часу з наголосом на професійну сумлінність та унеможливлення плагіату.

ПР30. Ідентифікувати, відтворювати навички виконання певних дій згідно з вимогами ергономіки та фізіології праці.

ПР31. Виконувати операції діагностування, технічного обслуговування, ремонту та реконструкції гідротехнічних, водогосподарських та природоохоронних об’єктів.

ПР32. Визначати показники природних та техногенних умов території, об’єкту, робочої зони, а також будівельних матеріалів та якості готової продукції із використанням інструментів, приладів та обладнання.