Мета:

Формування в майбутніх фахівців компетентності щодо об'єктивних закономірностей, механізму та особливостей сучасної конкуренції та конкурентоспроможності підприємства, а та­кож набуття ними навиків і вмінь дослідження стану конкуренції, аналізу та оцінювання рівня конкурентоспроможності підприємс­тва, розроблення та практичного застосування стратегій підтри­мування та нарощування його конкурентних переваг.


Основними завданнями, що ставляться перед студентами в процесі вивчення дисципліни «Управління конкурентоспроможністю підприємст­ва», поділяються на три категорії: завдання концептуального рів­ня; завдання конкретно-теоретичного характеру; практично-при­кладні завдання. Отже, по завершенні вивчення курсу студент повинен:

Розуміти

  • управління конкурентоспроможністю є однією зі складо­вих загальної системи управління підприємства, що функці­онує в умовах ринкової економіки;
  • свідоме та цілеспрямоване управління конкурентоспро­можністю виступає як запорука забезпечення виживання підприємства в умовах конкуренції та як чинник досягненнями успіху в конкурентній боротьбі;
  • менеджмент якості формує фундамент забезпечення кон­курентоспроможності сучасного підприємства;

Знати:

  • основні конкурентні переваги та способи досягнення їх конкретним підприємством залежно від ситуації, що склада­ється;
  • базові різновиди конкурентних стратегій, основні типи ринків і відповідні їм ефективні стратегії конкуренції;
  • загальні та специфічні чинники, що визначають рівень конкурентоспроможності підприємства;
  • зміст основних положень сучасної концепції менеджмен­ту якості;
  • послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості та забезпечення її ефективного функці­онування;
  • сутність загальної концепції управління конкурентосп­роможністю підприємства та специфічні особливості управ­ління конкурентоспроможністю організацій різних типів;

Вміти:

  • здійснювати аналіз позиції підприємства у конкурентному середовищі;
  • проводити діагностику та ревізію поточної конкурентної стратегії;
  • здійснювати аналіз конкурентних переваг, якими володіє підприємство, та визначати ті, що мають бути досягнутими в майбутньому для підвищення його конкурентоспромож­ності;
  • виконувати розрахунки, пов'язані з оцінюванням ступеня інтенсивності конкуренції;
  • здійснювати розрахунки з обґрунтування організаційно-технічних рішень, спрямованих на підвищення якості продукції та продуктивності виробництва;
  • виконувати розрахунки та здійснювати аналіз одиничних, групових та інтегральних показників конкурентоспромож­ності продукції та конкурентоспроможності підприємства;
  • визначати та конкретизувати функції управління конку­рентоспроможністю підприємства.