Метою практики є практичне поглиблення та закріплення знань з дисциплін математичної та природничо-наукової підготовки і професійної та практичної підготовки, отриманих студентами у процесі навчання протягом попередніх шести семестрів; отримання в конкретних умовах суб’єкта професійної діяльності базової практичної інформації для наступного вивчення дисциплін професійної та практичної підготовки
- Учитель: Володимир Вікторович Федоров
Сучасне машинобудування розвивається в рамках цифрових технологій і потребує постійного моніторингу новітніх систем автоматизованого проектування деталей для забезпечення високої якості та низької собівартості продукції. Розробити якісну та конкурентоспроможну технологію виготовлення точних деталей із виключенням похибок обробки та пошуку оптимальних технологічних режимів на етапі виготовлення виробу сьогодні можливо лише за умови використання передових САПР, тобто систем, що реалізують проектування деталей в умовах якого всі проектні рішення або їх частини отримані в результаті розрахунків та створення математичних моделей на ПК (персональному комп’ютері).
- Учитель: Дмитро Миколайович Ященко
Метою викладання дисципліни «Експлуатація та обслуговування машин» є формування у студентів наукових та професійних знань та навичок з питань раціональної експлуатації та управління технічним станом транспортних засобів.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Експлуатація та обслуговування машин» є набуття майбутніми фахівцями знань щодо теоретичних основ експлуатації машин, основних положень теорії надійності, причин та закономірностей зміни технічного стану машин під час експлуатації, методів організації та управління виробничими процесами при технічному обслуговуванні і ремонті машин
- Учитель: Ященко Микола Михайлович
Експлуатаційні властивості автомобіля
Одним з основних показників, що характеризує ефективність використання автомобіля в реальних умовах експлуатації, є його транспортна продуктивність. Складові цього показника – конструктивна продуктивність та експлуатаційна продуктивність автомобіля.
Конструктивна продуктивність – це теоретично можливий, обумовлений конструкцією , показник, величину якого можна розрахувати ще на стадії проектування автомобіля. Конструктивна продуктивність залежить від тягово-швидкісних властивостей автомобіля, його гальмових показників, плавності ходу, керованості, маневреності, стійкості та прохідності. При певних обставинах вплив одного чи декількох з вказаних факторів призводить, кінець-кінцем, до обмежень швидкості або навіть можливості руху автомобіля. Крім того, досягнутий рівень конструктивної продуктивності повинен бути забезпеченим найкращою паливною економічністю - мінімальними витратами палива.
Експлуатаційною продуктивністю є та, що фактично реалізована в конкретних умовах експлуатації автомобіля. Її визначають ті ж самі показники, від яких залежить конструктивна продуктивність, але одержані під час руху автомобіля в реальних дорожніх умовах.
Тягово-швидкісними властивостями називають сукупність показників, що визначають діапазони зміни швидкостей руху автомобіля, а також інтенсивність його розгону при роботі на тяговому режимі в різних дорожніх умовах. При цьому тяговим називають режим руху, під час якого від двигуна до ведучих коліс автомобіля (або до зчіпного пристрою причіпного транспортного засобу) підводять потужність, достатню для подолання опору руху.
Гальмовими властивостями називають сукупність показників, що визначають величину сповільнення і шляху гальмування автомобіля у заданих дорожніх умовах, максимальну усталену швидкість при його русі під ухил із заданими параметрами, а також граничний ухил дороги, на якому може нерухомо утримуватись транспортний засіб. При цьому гальмовим називають режим, при якому до коліс автомобіля (всіх або декількох) підводять гальмові моменти.
Плавністю ходу називають сукупність показників, що визначають можливість руху автомобіля по дорогах з різним мікропрофілем, без порушення нормального фізіологічного стану водія і пасажирів, а також без ушкоджень вантажу і надмірних динамічних навантажень в агрегатах і механізмах автомобіля.
Керованістю називають сукупність показників, що визначають характер реакцій автомобіля на дії водія під час керування і на зовнішні збурення під час руху, а також величину енергії, що витрачається водієм.
Маневреністю називають сукупність показників, що визначають можливість автомобіля рухатись в заданому напрямку і визначеному режимі руху.
Стійкістю називають сукупність показників, що визначають граничні умови, за яких автомобіля може повернутися до свого усталеного (незбуреного) положення або до сталої (незбуреної) кутової швидкості повороту після припинення дії збурюючих сил.
Прохідністю називають сукупність показників, що визначають можливість руху автомобіля в несприятливих дорожніх умовах або в умовах бездоріжжя, а також ступінь зниження швидкості руху і транспортної продуктивності автомобіля в цих умовах.
Паливною економічністю називають сукупність показників, що визначають витрати палива при роботі автомобіля в різних умовах експлуатації.
- Учитель: Володимир Миколайович Босенко
- Учитель: Сахно Володимир Прохорович
Метою викладання дисципліни «Експлуатація та обслуговування машин» є формування у студентів наукових та професійних знань та навичок з питань раціональної експлуатації та управління технічним станом транспортних засобів.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Експлуатація та обслуговування машин» є набуття майбутніми фахівцями знань щодо теоретичних основ експлуатації машин, основних положень теорії надійності, причин та закономірностей зміни технічного стану машин під час експлуатації, методів організації та управління виробничими процесами при технічному обслуговуванні і ремонті машин

- Учитель: Ященко Микола Михайлович
Мета курсу
Технологія машинобудування як наука займається вивченням закономірностей, що діють в процесі виготовлення машин, в цілях використання цих закономірностей для забезпечення необхідної якості машин, заданої їх кількості при найменшій собівартості. Проектування технологічних процесів збірки виробів і обробки компонентів виробів є найважливішим завданням технологічної підготовки машинобудівного виробництва, вирішити яку дозволяє використання моделей (перш за все математичних) і моделювання. Даний курс дозволяє студентам отримати знання і уявлення про основи і методологію моделювання, про побудову і застосування моделей в технологічних процесах машинобудування

- Учитель: Дмитро Миколайович Ященко
Метою вивчення навчальної дисципліни є підготовка фахівця до самостійного розв’язання професійних технічних задач в галузі енергетичного та галузевого машинобудування, що виникають в майбутній практичній діяльності та пов’язані з проектуванням, виготовленням та експлуатацією гідравлічних приводів машин і механізмів.
Згідно з метою основні завдання дисципліни полягають у формуванні у студентів системи знань, умінь та уявлень щодо конструкцій, будови, принципів роботи, випробування, експлуатації та ремонту гідроприводів як системи в цілому, так окремих вузлів і агрегатів, що їх складають.

- Учитель: Андрій Борисович Коваль
- Учитель: Володимир Данилович Мусійко