2. Мета та завдання навчальної дисципліни

 

Мета вивчення на основі новітніх досягнень романістичної науки правових категорій та інститутів, системи права Стародавнього Риму, які внаслідок рецепції римського приватного права стали основою сучасного цивільного права, а також у формуванні в студентів юридичного мислення.

Завдання:

-          оволодіння знаннями історії розвитку римського приватного права як науки і соціального явища;

-          ознайомлення з основними способами систематизації римського приватного права;

-          вивчення джерел римського права, фундаментальних понять та категорій римського приватного права, форм позитивного права, основних інститутів римського права;

-          опанування високою юридичною технікою римських правників;

-          оволодіння юридичним мисленням і методикою розгляду приватної судової справи

 


Мета навчальної дисципліни ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА висвітлити основоположні, найбільш суттєві, вузлові проблеми держави і права, принципові висновки про розвиток державно-правової дійсності. Всі набуті в процесі вивчення загальної теорії держави і права знання в ході подальшої юридичної освіти повинні наповнитися, збагатитися, конкретизуватися і розвинутися в ході засвоєння фундаментальної і прикладної юридичної літератури, проходженням навчальної практики.

Отже, основна мета даного курсу полягає у тому, щоби у співробітництві з іншими галузями наукового знання сформулювати поняття і визначення державних та правових явищ, які дозволяють не лише пізнати сутність, зміст і форми держави і права, підвищувати їх службову роль у суспільному житті, але й використовувати державу і право для перетворення суспільства. Загальна мета даного курсу включає також допомогу студенту у створенні вмінь та навичок аналізувати поняття, категорії, орієнтуватися в основних концепціях, теоріях, що сформулювала державно-правова наука.

 

Завдання ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА як навчальної дисципліни логічно випливають із основної мети даного курсу і полягають у:

– визначенні загальних, специфічних об’єктивних закономірностей розвитку державно-правової дійсності, форм і способів впливу держави і права на людину, що дозволить зрозуміти природу державно-правових явищ і їх роль у розвитку людської цивілізації;

– розгляді у курсі базових державно-правових понять, що є вихідними логічними засадами для галузевих юридичних наук та спеціальних правових дисциплін, ступінь засвоєння яких істотно вплине на подальше вивчення інших юридичних наук;

– вивченні природи і закономірностей розвитку державно-правової сфери життя суспільства в рамках системного підходу, в якому теорія держави і права виступає як фундамент юридичного світогляду, мислення і культури майбутніх спеціалістів-правознавців.

Окрім того, ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА як навчальна дисципліна нового покоління покликана формувати висококваліфікованих спеціалістів в галузі держави і права, які: 1) володітимуть глибокими знаннями держави і права; 2) будуть професійно підготовлені до умов сучасного суспільно-економічного розвитку, вимог ринкової економіки, здатних активно працювати в установах, підприємствах, міжнародних органах.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА  студент повинен

знати:

– юридичну термінологію загальнонаукового використання та вихідні поняття інших юридичних наук;

– загальні закономірності виникнення, розвитку та функціонування державно-правових явищ;

– елементи змісту, принципи, види, функції та інші теоретичні категорії державно-правових явищ;

– методику дослідження окремих сфер правової дійсності;

– складні процеси, що відбуваються на правовій карті світу;

– сучасні глобальні закономірності та тенденції розвитку права;

– етапи формування та розвитку державно-правової ідеології різних країн.

 

вміти:

 – аналізувати та порівнювати;

– поєднувати теоретичні конструкції з практичним досвідом;

– обґрунтовувати свої відповіді з посиланням на чинне законодавство;

– показати взаємозв’язок між явищами державно-правової дійсності;

– формулювати науково обґрунтовані рекомендації про шляхи подальшого вдосконалення юридичної діяльності;

– визначити напрями національних законодавчих реформ у міжнародному зрізі;

– використовувати накопичений зарубіжний досвід для задоволення національних потреб правового розвитку;

– враховувати негативні сторони зарубіжного досвіду, неефективність тих чи інших правових рішень;

– творчо осмислювати державно-правові вчення та концепції;

– визначати тенденції розвитку державно-правової ідеології